pátek 5. prosince 2014

RC || 0.4 Soumrak Civilizace

Ahoy!
První recenze pro Knihcentrum je tady :) Jedná se o (e-)knihu 0.4 Soumrak civilizace..
N.

0.4 - Soumrak civilizaceNázev: 0.4 Soumrak civilizace
Original: Human.4
Autor: Mike A. Lancaster
Přeložil: Jana Hejná
Díl: I.
Série: Point 4
Nakladatelství: Egmont
Žánr: sci-fi, trochu dystopie (?)
Počet stran: 180
Hodnocení obálky: 9,5/10



Anotace:
„Jmenuju se Kyle Straker a už neexistuju."
Tak začíná příběh Kylea Strakera nahraný na starých magnetofonových páskách. Můžete si myslet, že ty pásky jsou nějaký nepovedený vtip. Ale možná jsou dokladem historie minulého světa.
Ale pokud ty pásky mluví pravdu, pak to znamená, že všechno, co si myslíme, že víme, je lež.
A když je všechno lež, míníme tím také sebe?
Nahrajte se zpět do světa nové generace.

Děj:
Jedno pitomé malé městečko. Jedna pitomá malá talentová soutěž. Jedno pitomé malé hypnotizérské vystoupení pitomého malého kluka od vedle. A vše se navždy změní.. čtyři lidé z tisíce, 0,4 procenta, co nepřijalo změnu. A Kyle Straker je jedním z nich. Jedním z nula-celá-čtyřek..

Názor:
No, z počátku jsem moc nevěděla, co od téhle knihy čekat. Bylo to zajímavé, ale četla jsem dost negativních názorů, takže jsem měla relativně nízké očekávání. Nakonec jsem byla mile překvapená, ale k dokonalosti to mělo daleko. Hodně daleko.
Co se týče postav, oblíbila jsem si Kyla a trochu i Lilly (taky vám vrtá hlavou, proč se píše s dvěma L?), čili hlavní postavu a druhou nejhlavnější, či jak to definovat. Ale postavy jsou obecně velkým mínusem - kromě těch dvou tam nebyl žádný zajímavý, promyšlený charakter a i Kyle s Lilly byli opravdu propracovaní jen tak, "aby se neřeklo." Kyle ale jako vypravěč byl sympatický a líčil milým, nevtíravým stylem, což se mi líbilo. A taky to byl projev tak akorát čtrnáctiletému klukovi, prostě jako by to vyprávěl opravdu puberťák, což bylo taky plus. Takže styl psaní mi taky vyhovoval.
Co se samotného příběhu týče - nemůžeme odepřít origialitu. Originální byl opravdu dost. Co bych ale vytkla, tak určitě to, že se autor občas nechal unést svou fantazií natolik, že některé věci byly popsány až příliš nerealisticky - třeba ty optické vlákna (nebo co to bylo), to už bylo fakt moc. V knize jsem taky našla náznak kospiračních teorií, těch o Iluminátech.. ale pravda je, že já už vidím Ilumináty i v Harry Potterovi (viz Relikvie smrti - to logo vypadá jako stylizované logo Iluminátů), takže nevím, jak moc mě můžete brát vážně. Ale podle mě to konspirační teorie byla.
Ke konci bych ještě chtěla zmínit obálku, která je opravdu povedená, i když dokonalá asi není - je taková trochu.. nevýrazná.
Takže, abych to shrnula - kniha byla dobrá, ale měla i své chyby. A pokud nemáte rádi sci-fi, tak se do toho nepouštějte, to vás varuju.

Hodnocení:
80%
Kniha byla dobrá, ale určitě ne dokonalá.. 
Nemesis Moriko

Ukázka: ZDE (.pdf)

Autor:
Mike LancasterNarodil se v Huntingdon, Cambs, je ženatý se svou dětskou láskou a je majitelem příliš mnoha zvířat.
Dává přednost DC Comics před Marvelem, kávě před čajem, Star Treku před Star Wars, krávám před hamburgery, Čelistem před Občanem Kanem, bílému vínu před ​​červeným, punku před funkem, Doctoru Who před Doktorem Živagem, Ghibli před Disneym, knihám před e-knihami.


Zdroje:
obálka, anotace, informace o knize, informace o autorovi, autorova fotografie - Databázeknih.cz
ukázka - Egmont.cz

Odkazy:

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji e-knihkupectví KNIHCENTRUM.
(E-)Knihu lze zakoupit ZDE.

5 komentářů:

  1. Taky spolupráce s knihcentrem? :D Já musím sepsat recenzi na Kořist, která byla mimochodem bombová! Po téhle e-knize jsem taky pokukovala, vypadá to vážně zajímavě. Díky za recenzi! A Ilumináti... to je na dlouho, ale člověk si říká, proč ne? Co když to je všechno pravda? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo :D
      Kořist jsem taky četla, bylo to mnohem lepší než jednička!
      Zajímavé to určitě je.. Neděkuj ;)
      Ilumináti.. no, já na ně věřím, takže... beztak to všecko pravda je :D

      Vymazat
    2. Já se totiž chytám každé (ale logické) konspirační teorie a říkám si proč by ne? Co když je to úplně jinak? Jakože asi je, protože někdy jsou ty důkazy tak zarážející a do očí bijící a přesto všichni dělají, že nic.... :D

      Vymazat
    3. Já taky většině teorií věřím, pokud má logické důkazy :) A většinou mě v tom "uvěřit" podporuje právě ta ignorace důkazu.. :D

      Vymazat
    4. Ell: To musí být celkem zajímavá knížka :) A obálka je naprosto úžasná!

      Vymazat