neděle 21. prosince 2014

TAG || Vánoce knihomola

Ahoy!
Původně by tu mělo být dneska What I listen, ale myslím, že by to nemělo cenu, stejně teď furt poslouchám akorát rádio, openingy když čučím na anime nebo Angel with a shotgun. Etoo.. Vánoční nálada jak cyp. No, ale když už jsme u té Vánoční nálady.. Ell z blogu Dvě knihomolky mě nominovala do tagu Vánoce knihomola!
N.
P.S.: Varování - vzhledem k mému optimistickému naladění a ještě optimističtějšímu postoji k Vánocům.. no, nic extra happy nečekejte

I. Jak slavíš Vánoce?

No, nijak extra. Letos eště k temu nadvakrát, i když tu na chalupě to bude třiadvacátýho fajn.. ale na čtyryadvacátýho se těším ještě míň než normálně.
No, slavíme naprosto normálně, mamka peče cukroví, občas nás k tomu taky pustí (heh, popisuju jak to bylo vždycky, letos je to celý jinak), máme kapra, dáváme si dárky, na oběd 24. je kuba, na snídani vánočka, na Boží hod na na Štěpána objíždíme babičky.. jo a většinou jsou všichni tak nervózní, že minimálně na štědrý den nebo předtím mamka někoho seřve.. a ještě jedna tradice je, že 24. dopoledne jdem s taťkou do ZOO.. no, jde nás víc, ale vždycky jen chlapi a děcka.. (heh, loni nás bylo 24)
Letos by to bylo hrozně složitý, ale pokud nejsem doma, alespoň je to víc v klidu..

II. Co ty a curkoví? Jaké je tvé nejoblíbenější?

No, co se týče pečení, většinou nás mamka pustila k troše lineckýho a pak se ještě vztekala, že to se segrou akorát jíme, letos když jsme pekli na chalupě se Zuzkou (totiž já & Zuzka) jsem se alespoň trochu naučila péct, k čemuž patří i zkušenost: nikdy nepokládejte zapnutý víko remosky na plastovou mísu, i když to se netýká cukroví..). Jinak cukroví většinou tedy pojídám. Nejradši mám kokosovou roládu (kterou bohužel umí pouze jediná osoba v rodině - babička) & vanilkové rohlíčky. Taky jsem měla období, kdy jsem úplně ujížděla na úlcích, ale teď už zas tak moc ne.


III. Co máš na Vánocích nejradši?

Upřímě? Prázdniny. Většinou to vyšlo tak, že jsem byla týden u babičky sama, což bylo super. Ale loni mi máti zkazila celý prázdniny neustálými návštvěvami, převážně u/od svých nesnesitelných kamarádek a jejich ještě horších dětí. Letos zas budu furt pendlovat mezi chalupou a domem (chápejte: štve mě to, že musím být doma). Takže ty prádniny zas taková výhra poslední dobou taky nejsou. I když furt lepší než škola.
Takže.. hm.. loni to bylo koledování, který letos není.
A taky byly Vánoce spolu s narozeninami a výjímečně svátkem dlouhou dobou jediným zdrojem vlastního čtiva, takže to že dostanu nějakou knihu není taky úplně negativum.
Ale jinak mě nenapadá nic. Pochopte, už dýl tři roky Vánoce naprosto nemám ráda.

IV. Jaká knížka podle tebe patří k Vánocům?

Vzhledem k tomu, že nějaké Vánoční knihy teda nečtu, tak vždycky ta, která je pod stromečkem. I když pravda, třeba ten loňský Reset (nedávno jsem prozatimně vzdala druhý pokus o jeho přečtení) asi není zrovna vánoční kniha..

V. Tvé oblíbené Vánoční písně?

Obecně koledy nemám ráda. S Pásli ovce valaši na mě nechoďte. Ovšem poslední dobou jsem si oblíbila písničky à la Štědrý večer od Xindla (starý a furt dobrý, i uprostřed července) & samozřejmě koledy co zpíváme v souboru (i když pravda, když to trénujete celej víkend v půlce listopadu, trochu vám vlezou na mozek. Ale jmenovitě - 
Kaj pan Kristus śedži, Gloria, A byla če jedna macićka, Vyšla hvězda od východu, Idu na koledu, Nenechte nas dluho staći,..

VI. Na které filmy/pohádky se letos chceš podívat? Které neodmyslitelně patří k tvým Vánocům?

No, rozhodně na Tři bratry, které údajně mají letos dávat a jinak asi na nic. Neodmyslitelně k Vánocům pak patří Tři oříšky a Růženka, které každoročně běží zároveň a už před pár lety jsem jejich sledování vzdala, Císařův pekař - Pekařův císař, který jsem taky vždycky posledních pár let viděla akorát koutkem oka, když jsem procházela kolem..
a letos bych taky konečně mohla přijít na to, kdy dávají Pelíšky..

.VII. Kterou knihu bys ráda nalezla pod stromečkem?

Tak rozhodně knihu Labyrint: Útěk (která tam mimochodem bude, mám své zdroje!) a pak třeba První stříbrnou.. no, nevím (zdroj informací se rozhodl, že se spokojí s informací o jediné knize..).. já mamce do "dopisu ježíškovi" sepsala zhruba 35 knih co si chci přečíst a označila tam nějaké, co si chci přečíst hodně, ať  má mamka nějaký přehled (loni jsem dostala knihu, kterou jsem přečetla v půlce primy) a mi je v podstatě jedno, jakou dostanu knihu, hlavně že dostanu knihu!

VIII. Naděluješ ty naopak nějakou knihu? Jakou?

Letos prvně ano. Sestřenkám (je jim 7 & 9) knihu Tři bratři a segře knihu Seznam přání (způsob jak knihu udržet v baráku, hehe.).
Paradoxně jsou to  nejlevnější dárky, co rozdávám (a to ty ostatní taky nebyly nijak drahé) - Tři bratry jsem měla jako recenzák & Seznam přání koupila loni za tři koruny při výprodeji starých výtisků v knihovně.

IX. Prostor pro Vánoční blahopřání!

Etoo...  nesnáším Vánoční blahopřání, jsou hrozně neupřímná.  Ale když jinak nedáte.. Veselý Vánoce a hodně knížek pod stromeček!

X.  Prostor pro "škodíkovské" nominace!

Pokud nechcete, nutit vás nebudu..

- Anika Rodriguez (http://anika-rodriguez.blogspot.cz)
- Eliz (http://history-fantasy-blog.webnode.cz)

12 komentářů:

  1. No.. to je geniální, zrovna jsem napsala Christmas Tag, který má podobné otázky :D Tak uvidím, ale děkuji za nominace!
    Co se týče Labirintu, tak tu knihu jsem včera viděla v Knihcentru a hodně jsem se nad ní pozastavila, nakonec to vyhrála jiná, ale to neznamená, že se po ní ještě nepodívám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D
      já Labtrint viděla jako film a bylo to úžasný :)

      Vymazat
  2. Ell: Skvěle vyplněný tag. Mrzí mě, že nemáš Vánoce moc ráda, já je miluju. Al letos mi nějak chybí vánoční nálada....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)
      Tak to já, když máme trochu "jinak" (s taťkou máme vänoce neska), mám vánoční náladu lepší než normálně... :) (i ldyž 24. bude horor -.-)

      Vymazat
  3. Á, koukám, že jsem nominována :D A vzhledem k tomu, že to je vánoční TAG, asi bych ho měla stihnout ještě před Vánocema, že jo? No, pokusím se :D Jinak pěkné a propracované odpovědi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Reset zrovna louskám a vánoční to teda není :D

      Vymazat
  4. Hele já jsem na to s Vánocemi podobně :D
    Moc pěkný TAG, máš štěstí že jsi mě nenominovala pač by se mi to asi nechtělo vyplnovat XDDD

    OdpovědětVymazat
  5. Ahooooj, heyyyy, taky jsem dostala Labyrint!! :3 a popravdě - nevím, film jsem neviděla, ale mám celkem strach se na něj podívat, jelikož ta kniha byla doopravdy NABYTÁ ZLOSINy!! :D :D Vůbec nevím, co očekávat od filmu a jsem schopná říct, že vůbec nevím, co očekávat od další knihy, nebo jak vůbec správně pochopit tu první. Přemýšlím nad tím, že hodím svůj komentář na tuto knihu na blog, páč mě doopravdy...zmátla, rozhořčila, nasrala - okeyy, mé nadávky se stupňují. Ale zároveň je ta kniha libová a hrozně bych tě chtěla poprosit - dáš sem na to potom Tvoji recenzi?? Pokud možno s hlubokým rozborem osobního názoru, prosím, prosím, prosííím :D (Normálne tolik neškemrám ^^") Ne, vážně mě zajímá, jak to na tebe zapůsobí. Snad nebudu ve svém zmatku sama - jsem obklopená spoustou nečtenářů :D

    OdpovědětVymazat
  6. Proč sakra všichni dostávají knihy k Vánocům? Já chci taky -.-
    I když fakt je, že letos jsem dostala od bráchy společenskou etiketu a od nevlastní babičky prachy na knížku...koupím si Four :3

    OdpovědětVymazat
  7. Prázdniny....naprosto souhlasím. Na Vánocích není nic lepšího než prázdniny...a cukroví. :3

    Já letos poprvé viděla Pelíšky....no, viděla....zvládla jsem prvních 38 minut a pak jsem to přepla, nějak mi to nesedlo...Tři bratři, já to mám stažené, ale viděla to jen ségra a říkala, že byla hrozně zklamaná. :/

    Já nedostala žádnou knížku, ale babička sponzorovala, takže plánuju dříve nebo později zajít nějak do knihy.

    Přeji hezký zbytek prázdnin. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Labyrint mám doma už nějakou dobu, ale pořád jsme si ho ještě nepřečetla :D a První stříbrnou jsem dostala k vánocům :)

    OdpovědětVymazat
  9. V Lavyrintu jsem přesně.. skoro na konci :D a jest to hustý!
    En

    OdpovědětVymazat