sobota 3. ledna 2015

Knižní výzvy a hromada keců

Ahoy!
Tak, tenhle článek píšu asi po osmnácté a vždycky šlo o to samý - omluva za neaktivitu a bla-bla-bla. Znáte to. Takže.. snad to teď dopíšu. Žádný výmluvy nečekejte - já vím, poslední článek 21.12. a nulová aktivita co se týče komentářů.. no, prostě se mi nechtělo. Taky jsem dost četla a co se týče re-readingu HP, nakonec jsem stejně sedmičku dočetla 1.1. ráno. Hehe, nikdy nenechejte číst tři lidi naráz stejnou sérii. K pětce jsem se dostala 24. a šestku začala číst 30. ráno. Jinak jsem četla i Labyrint: Útěk (chystám recenzi) a za rok 2015 už mám přečtené dvě knihy - Erebos & Saeculum. Okey, přeháním, Erebos jsem měla už trošku rozečtený z loňska a Saeculum ještě nemám úplně dočtené, ale i tak,.. :D
No, ale tím se taky dostáváme k věci, kvůli které jsem si řekla, že tenhle článek dopíšu.. Knižní výzva!
Výzvu pořádá Ells a jde zkrátka a jednoduše o to, zapisovat přečtené knihy - jsou k tomu i ikonky, od 10-120, i když jsem tak trošku doufala, že letos budou i dál, protože jsem loni skončila v půlce září u čísla 126 a trochu se to bije i s mým předsevzetím přečíst za letošek 365 knížek (haha, už teď mám skluz). Jop, hrabe mi.

___________________________________________________________________________________


1. Erebos - Počítačová hra, která tě sleduje.. (U.Poznanski)
2. Saeculum - Uprostřed lesů začíná boj o život.. (U. Poznanski)
3. Marco Polo - Milión (Marco Polo) - povinná četba
¨4. Mezi nebem a zemí (2.) - Zamilované duše (Stacey Kade)
5. Papírová města (John Green)
6. Mezi nebem a zemí (3.) - Čekání na zázrak (Stacey Kade)
7. Tím všechno začíná (Robyn Schneiderová)
8. Atlas mraků (David Mitchell)
9. Hunger Games - Aréna smrti (Susan Collins) - re-reading
10. Hra o trůny, Píseň ledu a ohně, část první (George R. R. Martin)



11. Hra o trůny, Píseň ledu a ohně, část druhá (George R. R. Martin)
12. Hraničářův učeň 7 - Obléhání Macindawu (John Flanagan) - re-reading
13. Hunger Games - Vražedný pomsta (Susan Collins) - re-reading
14. Hunger Games - Síla vzdoru (Susan Collins) - re-reading
15. Trhni si! (Andrea Kabeláčová)
16. Deklarace smrti (Gemma Malley)
17. Střet králů, Píseň ledu a ohně, část první (George R. R. Martin)
18. Střet králů, Píseň ledu a ohně, část druhá (George R. R. Martin)
19. Legenda (Marie Lu)
20. Fenomén (Marie Lu) - rozečteno



21. Mistborn - Finální říše (Brandon Sanderson) - rereading
22. Zapomnění - Síla pětice (Andrew Horowitz) - rozečteno
23. Mistborn - Poselství práva (Brandon Sanderson) - re-reading
24. Kronika Cartera Kanea - Hněv bohů (Rick Riodran) - re-reading
25. Enderova hra (Orson Scott Card)
26. Maus I - Otcova krvavá pouť dějinami (Art Spiegelman)
27. Maus II - A tady začalo moje trápení.. (Art Spiegelman)
28. Bohové Olympu - Proroctví (Rick Riodran) - re-reading
29. Bohové Olympu - Neptunův syn (Rick Riodran) - re-reading
30. Bohové Olympu - Znamení Athény (Rick Riodran) - re-reading



31. Bohové Olympu - Hádův chrám (Rick Riodran) - re-reading
32. Bohové Olympu - Krev Polobohů (Rick Riodran)
33. Kronika Cartera Kanea - Rudá pyramida (Rick Riodran) - re-reading
34. Čísla - Na útěku (Rachel Ward)
35.


________________________________________________________________

Zároveň se taky účastním druhého ročníku Velké čtecí výzvy od Nikki Finn, které jsem se taktéž účastnila i loni - více-méně jsem ji splnila, až na to, že jsem místo 5ti knih v angličtině přečetla jen 3 a nepřečetla žádnou knihu na Y. Dala bych vám sem link, ale zrovna jsem zjistila, že se mi polovina textu smazala, takže by to nemělo cenu. Zatracenej blog.cz.
Ohledně výzvy - platí, že jednu knihu lze zařadit do více kategorií, ALE jednu knihu lze zařadit max. 3x! Některé zadání jsou trochu jiné než loni, což se mi líbí :)


Přečíst 10 různých knih z různých sérií:
1. Mezi nebem a zemí - Zamilované duše
2. Hunger Games  - Aréna smrti
3. Píseň ledu a ohně - Hra o trůny
4. Legenda - Legenda
5. Proroctví - Bohové Olympu
6.
7.
8.
9.
10. 
Přečíst 10 knih z mé knihovničky, koupených před rokem 2015:
1. Erebos
2. Saeculum
3. Mezi nebem a zemí - Zamilované duše
4. Mezi nebem a zemí - Čekání na zázrak
5. Legenda
6.
7.
8.
9.
10. 
Přečíst 3 knihy v angličtině či jiném cizím jazyce:
1.
2.
3.
Přečíst 5 e-knih:
1. Atlas mraků
2. Čísla - Na útěku
3.
4.
5.
Přečíst knihy, na jejichž obale převládají tyto barvy:
1. bílá - Saeculum
2. žlutá/oranžová - Tím všechno začíná
3. červená -
4. růžová -
5. modrá - Papírová města
6. zelená -
7. šedá -
8. hnědá/zlatá - Hra o trůny
9. černá - Hunger Games, Aréna smrti
10. fialová
Přečíst knihy 5 nových autorů, které jsem doposud nečetl/a:
1. Erebos (U. Poznanski)
2. Tím všechno začíná (Robyn Schneiderová)
3. Hra o trůny (George R. R. Martin)
4. Deklarace smrti (Gemma Malley)
5. Enderova hra (Orson Scott Card)
Přečíst knihy, jejichž název obsahuje:
1. jedno slovo - Milión (Marco Polo)
2. dvě slova - Atlas mraků
3. tři slova - Čekání na zázrak
4. čtyři slova -
5. pět slov -
6. pět a více slov -
Přečíst knihu o stránkovém obsahu:
1. do 200 stran -
2. do 300 stran -
3. do 400 stran -
4. do 500 stran -
5. nad 500 stran -
Přečíst knihy začínající na jednotlivá písmena v abecedě:
A -
B -
C -
D -
E, F - Erebos
G, H - Hádův chrám
CH -
I, J -
K -
L -
M - Milión
N -
O -
P -
R -
S - Saeculum
T -
U -
V -
Y, Z - Zamilované duše
Přečíst knihy z 10 různých nakladatelství:
1. Odeon (Milión)
2. Fragment (Zamilované duše)
3. CooBoo (Tím všechno začíná)
4. Egmont (Čísla: Na útěku)
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Věnovat 3 přečtené knihy do soutěže nebo komukoli jinému:
1.
2.
3.
Kniha, která mi zlomila srdce (pojetí je na vás):
Kniha, která byla "za babku":
Kniha, která se nedala číst bez kapesníku:
Kniha, která trvala přečíst věčnost:
Kniha na jeden zátah:
Kniha sprostých slov: Papírová města
Kniha, která vás něčemu naučila nebo vás poučila:
Kniha, jejíž slávu po přečtení nechápete:
Napiš počet přečtených stran prvních deseti knih v tomto roce: 3358 (páni.. to se nezdá.. a to jsem četla hlavně tenké knížky, nic co by mělo víc než 500 stran...)
Podívat se na 6 zfilmovaných knih (poprvé či znovu):
1. Atlas mraků (poprvé)
2. Enderova hra (poprvé)
3. Divergence (znovu)
4. Letopisy Narnie - Plavba Jitřního poutníka (znovu)
5. Zlodějka knih (poprvé)
6.
Napiš jména 10 překladatelů knih, které přečteš a uveď jazyk, ze kterého bylo překládáno:
1. Eva Brožová - Americká angličtina
2. Karolína Kousalová - Němčina
3. Vladana Hallová - Němčina
4. Veronika Volhejnová - Americká angličina
5. Václav Bahník - latina
6. Jana Housarová - angličtina
7.
8.
9.
10.
Definuj jedním slovem každou z deseti libovolných knih, kterou přečteš a uveď název:
1. Trhni si! - trapná
2. Enderova hra - hluboká
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. 

Toť teda ode mne asi vše a já jdu datlovat recenzi na Erebos. A jinak, abych se nezapomněla zeptat - co vám ježíšek pod stromek naježil? :) Já dostala samozřejmě knížky a bloky, pak pastelky, tričko, nějaké drobnosti (třeba gumičky) a věc, kterou chci už od čtvrté třídy - kimono! (totiž, správně by se tomu mělo říkat gi, kimono je takové to zdobené, barevné, ale to je fuk) :3

A ještě jedna věc - šťastný nový rok!

7 komentářů:

  1. Ell: Já jsem dostala společně s bráchou CD Tři bratři, hromadu knih a zelený iPod :) Teď, když na to tak koukám, tak se asi taky zkusím zapojit!

    OdpovědětVymazat
  2. Budu držet palce. Já se účastním výzvy od Ells a letos jsem si dala 110 knih, tak jsem zvědavá jak to zvládnu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Konečně jsem se dostala na tvůj blog!! Nepředpokládám, že si mě pamatuješ, ale hodně jsem k tobě chodila, když jsi byla na blog.cz a já taky. :D
    Já se určitě zase pustím do Velké výzvy. :) Držím ti palce! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Držím palce při plnění výzev :) Týjo, 120 je na mě hodně vysoký číslo, ale ty s ním nejspíš poradíš hravě :)

    OdpovědětVymazat
  5. Upřímně, zajímalo by mě, kde bereš čas na čtení těch knih...myslím, že ti závidím -.- :D Jinak hodně štěstí :) První výzvy jsem se taktéž účastnila (i když s nižším číslem) a ta druhá vypadá vážně suprově, ale já bych nebyla schopná to splnit -.- :D

    OdpovědětVymazat
  6. Na to řeknu jenom: Woow!

    Jak tohle někdo může stihnout za rok???? Já bych to neposkládala ani ze všech knížek, co jsem přečetla za celý život.....a že jich nebylo málo.

    Hodně štěstí při plnění. :)

    OdpovědětVymazat
  7. 120 knih... Tomu říkám nával! :D Hodně štěstí při plnění výzvy. :)

    OdpovědětVymazat