čtvrtek 8. ledna 2015

RC || Saeculum

Ahoy!
Druhá ze slíbených recenzí, opět na knížku Ursuly Poznanski :) Tentokrát se mi kniha líbila o něco víc,.. ale uvidíte sami!
N.

 Saeculum – Uprostřed lesů začíná boj o život...Název: Saeculum (Uprostřed lesů začíná boj o život..)
Original: Saeculum
Autor: Ursula Poznanski
Přeložil: Vladana Hallová
Díl: -
Série: -
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2014 / original 2010
Žánr: triller, dobrodružný
Počet stran: 478
Hodnocení obálky: 9/10

Anotace:
Strávit pět dní v hlubokém lese a zkusit žít jako ve středověku vypadalo jako výborný nápad. Bastian by si však tento zážitek v klidu odpustil. S účastí na výpravě souhlasil jen kvůli své lásce Sandře.
Parta dobrodruhů se vydává na cestu i přesto, že místo, kde chtějí tábořit, bylo kdysi prokleto. Staré povídačky o tom, že kdo do lesa vstoupí, nevrátí se už zpět, nikdo nebere vážně. Během první noci přijde prudká bouře a z tábora zmizí první člen výpravy. Zbydou jen podivné vzkazy vyryté do kůry stromu. Když se ho ostatní vydají hledat, začnou bloudit. Pak se ztratí další z nich…
Jak velkou udělali chybu, když nebrali varování vážně? Nechá je les odejít?
Děj:
Bastian se seznámí se Sandrou a ta jej přemluví, aby s ní a jejími přáteli ze skupiny jménem Saeculum jel na pětidenní larp do lesa. Bastian nabídku přijme a brzy po příjezdu začíná litovat.. - spoluhráči jeden po druhém mizejí a všechny náznaky ukazují na to, že se začíná plnit pradávná kletba, jež je místo opředeno.. je to skutečně tak? Co nebo kdo stojí za tím vším..?

Názor:
Do této knihy jsem se po zklamání, které mi přinesl Erebos pouštěla s nechutí a bez velkého nadšení. Zezačátku vypadala celkem zajímavě.. ovšem to Erebos zezačátku také. Postupně jsem však zjišťovala, že jsem se v této knize mýlila - kniha byla oproti Erebosu mnohem lepší a zajímavější. Na atmosféře jí přidávalo i to, že jsem převážnou její část četla při baterce uprostřed noci - kniha nebyla děsivá, ale jen podněcovala moji fantazii takže děsivě působil náš dům.. hehe, ale to on je děsivý normálně, takže kniha asi není na vině.
S příběhem jsem byla dost spokojená - byl vyprávěný jednoduchou er formou v minulém čase z pohledu Bastiana a Iris, nebyl nudný a i obě hlavní postavy jsem si oblíbila. Iris možná o trochu víc. I když mi trochu připadalo čudné, jak se dali dohromady.. chvilku se ještě pomalu nesnášeli kvůli Sandry, pak pár stránek a BUM - najednou spolu prakticky chodí.
Když už jsem nakousla ty postavy - byly taktéž mnohem lepší než v Erebosu a docela dobře vykreslené. Některé jsem měla ráda, některé jsem nesnášela, žádná nebyla dokonalá - to bylo fajn.
Obálku musím taky pochválit, jelikož se mi fakt hodně líbí, je taková jednoduchá a výstižná.
Zpracování po grafické stránce taky nebylo špatné, i když mě trošku zarazilo, že tam nebyly kapitoly nijak očíslované. Kniha byla také občas proložená podivnými černými stránkami s nějakými rozhovory. Minimálně jeden, možná dva (ty první) si myslím, že jsem pochopila.. ale fakt netuším, o čem byly ty ostatní. A taky nechápu, proč tam vůbec jsou.

Takže, abych to shrnula - kniha měla nějaké své mouchy a rozhodně bylo co vylepšovat, ale po zklamání z Erebosu byla milým překvapením a byla hezky zpracovaná..

Hodnocení:
89%
Kniha byla oproti Erebosu velkým zlepšením!

Ukázka: ZDE (.pdf)

O autorce:
Ursula Poznanski se narodila 30. října 1968 ve Vídni a na jižním okraji rakouského hlavního města žije s rodinou dosud.
Když se jí někdo zeptá, odkdy píše, obvykle odpoví: „Odjakživa. Sice to není tak docela pravda, ale prostě to zní správně. Popravdě bych řekla, že psát jsem opravdu chtěla vždy, jen jsem neměla chuť vzít do ruky papír."
Po ukončení gymnázia studovala postupně japanologii, publicistiku, práva a teatrologii. V roce 1996 začala pracovat jako redaktorka v odborném vydavatelství zaměřeném na zdravotnické tituly, kde působí dodnes.
V roce 2000 vyhlásila rakouská televize ORF soutěž pro scenáristy. To Ursulu povzbudilo a začala psát i přesto, že měla doma šestiměsíční dítě. Soutěž sice nevyhrála, ale nevzdala se. Svůj rukopis poslala několika nakladatelům a v roce 2003 spatřila světlo světa její první kniha pro děti.
Po titulech prvního čtení, kriminálkách pro děti a milostném románu pro teenagery vydala v lednu 2010 svůj první thriller Erebos, kterého se během prvního roku od uvedení na trh prodalo 100 000 výtisků.
Kniha byla přeložena do 17 jazyků a v roce 2011 ji porota složená z dětských čtenářů nominovala na Německou literární cenu v kategorii literatury pro mládež (jedná se o jedinou státem podporovanou literární cenu v Německu). Českou verzi vydalo v říjnu 2011 Nakladatelství Fragment.
Zdroje:
obálka, ukázka - fragment
o autorce - stránky knihy
informace o knize, anotace - kniha

Odkazy:
Kniha / Databázeknih.cz
Autorka / Databázeknih.cz
Kniha / Fragment
Předchozí recenze / Všechny recenze / Následující recenze

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství FRAGMENT. Knihu lze zakoupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat