neděle 19. října 2014

RC || Bářin kouzelný atlas - Vikingové, Záhada rohatých přileb


:)
















http://img.databazeknih.cz/images_books/17_/176635/kouzelny-atlas-putovani-casem-vikin-eRe-176635.jpgNázev: Vikingové - Záhada rohatých přileb
Autor: Veronika Válková
Ilustrátor: Petr Kopl
Díl: 5.
Série: Bářin kouzelný atlas (Dobrodružné výpravy do minulosti)
Nakladatelství: Grada
Rok vydání: 2013
Žánr: fantasy, dobrodružné
Počet stran: 176
Hodnocení obálky: 7/10
Anotace:
Ocitnout se mezi vikingy není žádný med. Smrdí cibulí, chrápou jako medvědi a neustále se vytahují kdo pobil více nepřátel. Jsou to ale vůbec vikingové, když nemají na přilbách rohy? Téhle záhadě chce Bára přijít na kloub, v první řadě však musí překazit chystanou vraždu náčelníka dračí lodi Sigurda..

O ději:
Bára opět cestuje do minulosti a tentokrát ji atlas vyhodí uprostřed noci do doby Vikingů. A co se nestane - Bára vyslechne tajný rozhovor dvou mužů, kteří plánují vraždu náčelníka vikingské lodi Sigurda! Vydá se do nedaleké vesnice a tam potká Hálfdána (Lutibora), který je Sigurdovým synem. Společně se rozhodnou vraždě zabránit a vydají se k ohbům řeky, kudy loď popluje. Hálfdán tvrdí, že Báru zajal kvůli výkupnému a Sigurd je pak nucen vzít je oba na palubu. Bára, která jako na každé ze svých cest do minulosti rozumí místímu jazyku předstírá, že rozumí pouze slovansky a vikingská řeč je jí cizí. Díky tomu občas vyslechne i rozhovory, které nejsou určené jejím uším. A tak zanedlouho zjistí, že "vrahové" to chtějí zaonačit tak, že Sigurdova přítele a spolu-náčelníka lodi Thordela Prchlivého poštvou proti Sigurdovi a zaonačí, aby Sigurd prohrál. A zdá se, že s vyvoláním rozkolu mezi Sigurdem a Thorkelem nebudou mít moc práce - Thorkel totiž skutečně dělá čest svému přízvisku prchlivý...

Můj názor:
Takže.. co k tomu říct. Přibližnou představu o tom co se v knize děje už musíte mít z anotace. Námět byl podle mně dobrý, jelikož vikingy mám ráda. Přecejen - mají velmi zajimavou mytologii a byl to jeden z mála národů, který nediskriminoval ženy. No.. diskriminoval je míň než ti ostatní. Tento díl jsem si před zrecenzováním musela přečíst ještě jednou, jelikož když jsem ho v září přečetla, hned po něm jsem se vrhla na Terezín a ačkoli mám narozky prvního září, první den školy jsem už měla obě knihy přečtené. A jelikož Terezín na mně docela zapůsobil, děj Vikingů se mi dost vykouřil z hlavy.
Jak už jsem říkala, námět se mi líbil, protože vikingy mám ráda. Ale to, jak Bára celou knihu přemýšlela, proč nemají na přilabách rohy, když už dlouho je informace, že vikingové rohy na přilbách neměli a rohy jsou výmysl, už delší dobu obecně známá, mě dost štvalo. A taky to, že si po návratu musela hledat na mapě kde je Island. Vždyť i já jsem měla v pětce vlastivědu a ukazovali jsme si, kde ten Island je, a to jsem chodila na základku no.. nebudeme komentovat.. Bára chodila na základku v Praze, a nic. Inteligence.
Taky pro mně bylo trochu minus, že to je už třetí kniha (ze sedmi zatím vydaných), kde Bára s dalšími hlavními postavami někomu zachraňuje krk před vrahy. Teda, v podstatě druhá, jelikož ten třetí příběh s pokusem o vraždu - a podle mně ten nejlépe propracovaný a promyšlený co se toho pokusu o vraždu týče - je sedmý díl, čili Egypt, který vyšel až po této knize.
Ale abych si jen nestěžovala - ač to tak možná nevypadá, knížka byla pěkně napsaná, dobře se četla - a například Tu ten kámen mě dost pobavil. Nebo třeba ta věta "Báru Hitler vůbec nezajímal." To taky pobavilo - teda, spíše pobavil ten paradox - v další své cestě se totiž dostane do Terezína za druhé světové. Tak to už je asi všechno.. akorát tu ještě hodím větičku, dvě k postavá, ať neřeknete, že jsem se na to vykašlala..
K Báře už jsem se vykecala v průběhu mého názoru na knihu, takže tu přeskočím. Halfdán.. toho jsem si moc neoblíbila, prostě jsem ho neměla v lásce. Naproti tomu Ilugi.. toho jsem si zamilovala. Příjemný, hodný, odvážný.. a prostě ho mám ráda a šmytec. Varvara Překrásná, - zase tajemná kráska, tahající Báru z maléru. Teda, tajemná.. já už jsem tajemství "záhadných krásek" odhalila na konci prvního dílu, ale Bára na to ještě furt nepřišla.. Co k tomu dodat.
Takže, já vím, odbyla jsem to, ale mě už to fakt nebaví, kecat o postavách, ke kterým nemám co říct.
Domluvil jsem. Howgh.

70%

Nemesis Moriko
Ukázka:
Hálfdán se narovnával o poznání pomaleji, a v tu chvíli Áslákovi podjela v bahně noha. Spadl na muže, který stál těsně za ní, ten při pádu ztratil rovnováhu a při pádu srazil dalšího. Čtvrtý v řadě se udržel na nohou, do té chvíle, než ukouzl Olaf a podrazil mu nohy zezadu. Olfaf zároveň téměř zalehl dalšího chlapíka a to už se na zemí válela skoro polovina mužů u lan na provoboku. Odehrálo se to během kratičkého okamžiku, tak rychle, že se Bára nestačila ani leknout. Illugi si všiml, co se děje, a skokem se vrhnul k Hálfdánovi, který se zrovna narovnal nad kládou a ještě snad ani neviděl, že se loď řítí přímo na něj.
"Držte loď!" řval Rognrald. "Držte loď!!!"
Illugi popadl Hálfdána v pase a odhodil ho dobré tři metry stranou. Hálfdán přistál v roští nedaleko Báry. Jak Illugi vložil do skoku i hodu veškerou svou sílu, podjely mu v lepkavém bahně nohy a Bára jen zděšeně přihlížela tomu, jak Illugi padá přímo před loď, již se muži, kteří zůstali stát, vší silou pokoušejí zastavit. Nezmohla se ani na jekot.

(další ukázky najdete ZDE)

Autorka:

VERONIKA VÁLKOVÁVeronika Válková vystudovala latinu a historii na Filosofické fakultě University Karlovy a už během studií začala učit na šestiletém Gymnáziu Na Pražačce, kde působí dodnes. Na spisovatelskou dráhu vstoupila dnes už kultovním fantasy románem Wetemaa, který sama ilustrovala. Krom toho je autorkou řady populárně naučných článků, šesti učebnic dějepisu a čtyř metodických příruček k nim, které vydala v SPN.
Kromě psaní je Veroničiným velkým koníčkem cestování. Sama, s Pražským studentským orchestrem, ve kterém za studií léta hrávala na kontrabas, se studenty nebo jako profesionální průvodkyně procestovala prakticky celou Evropu a kus Asie. Nejraději se vrací na Island. Ráda občas usedne ke klavíru, baví ji makrofotografie, kreslení a vyšívání, vulkanologie, etymologie a spousta dalších věcí.
Zdroje:
obálka, anotace - Databázeknih.cz
Informace o autorce, autorčina fotografie - www.kouzelnyatlas.com
ukázka (1.), informace o knize - kniha
ukázka (2.) - Grada

Odkazy:

Žádné komentáře:

Okomentovat