neděle 19. října 2014

RC || Drahokamy - Modrá jako safír


 "Kola osudu a chronografu se znovu roztáčejí!


Název: Modrá jako safír (Láska nezná čas)
Original: Saphirblau
Autor: Kerstin Gier
Přeložil: Tereza Pecková
Díl: 2.
Série: Drahokamy (Láska nezná čas)
Nakladatelství: CooBoo (Albatros Media)
Rok vydání: 2012 / original 2010
Žánr: fantasy/sci-fi, romantika
Počet stran: 352
Hodnocení obálky: 10/10



Anotace:
Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet (A ani jedno není vůbec snadné!). Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu. Jinak z toho, že láska nezná čas, nezbude vůbec nic!
Kola osudu a chronofrafu se znovu roztáčejí v dalším díle trilogie Drahokamy!

O ději:
Gwenny má opravdu napilno. Každý den tráví několik hodin v minulosti; musí se doučit vše, co si její sestřenka Charlotte vštěpovala a učila od malička a ještě se k tomu "její" Gideon začne chovat poněkud.. tajuplně.
Gwenny s Xemeriusem a Leslie navíc zjišťuje více a více o hraběti Saint Germainovi; Lucy s Paulem a Gwenny potkává v minulosti svého dědečka, který jí s "pátráním" vydatně pomáhá. Hrabě Saint Germain ale na Strážce tlačí a snaží se kruh dvanácti uzavřít co nejdřív. Rovněž nařídí, aby se s ním Gwenny a Gideon setkali na soaré u lady Bromptonové, které taky nedopadne zrovna nejlíp - když vezmeme v potaz to, že se někdo trošičku napil a zazpíval..
Můj názor:
Kniha byla ještě lepší než predchozí díl - ačkoli jsem po dočtení Rudé nevěřila, že by to bylo vůbec možné! I obálka se mi líbí více, jelikož růžovou moc nemusím, zato modrou mám ráda. Jinak, znovu odkazuju na tuto stránku, kde najdete všechny obálky různých dílů.. i když mi ta německá, originální, čili taková jak je ta naše, přijde nejosobitější..
Ohledně děje, připadalo mi to trochu rychlejší a Xemerius všechno komentoval.
Samozřejmě se tu objevuje naše drahá Charlotte a její matka teta Glenda. Uch, ty byly dosti hnusné.. a to jejích potěšení z Gwenniny "nešikovnosti" a neznalosti bylo dost hnusné. Opravdu jsem je začala nenávidět.
Ach jo, už jsem zase zavítala k postavám. Tak se do toho pustíme...
Gwenny je v tomto díle stejně sympatická jako předtím, ale osud (nebo spíše autorka) je mnohem složitěší. Naštěší jí ale vydatně pomáhá "nekonečně chytrý, krásný, moudrý a nebezpečný démon" jež nese jméno Xemerius. (Ale o tom později) Je taky až po uši zamilovaná do Gideona (jak řekla Ami - sexy hajzl, později sexy bez hajzla); na což má Xemík spoustu poznámek. Musí zvládat a) školu, b) elapsování, c) svoje pocity, d) Xemeriuse a navíc ještě zjišťuje, že někteří lidi nejsou takoví jak strážci tvrdí..
Leslie se chová jako skutečná kamarádka; skutečně chytrá kamarádka a moc se mi líbí, že Gwenny úplně od začátku všechno věří - duchy, Xemínka, Hraběcí škrtění (viz první díl).. navíc je mi neskutečně sympatická..
Dále samozřejmě Gideon... no, já nevím co k němu říct. Byl takový stále.. pan 'dokonalý'- A taky tajemný,.. a trochu znovu hajzlík.. teda, trošku více (na konci) - i když jsem mu to moc nevěřila.
Palk už tu máme ještě pár vedlejších postav - Charlotte, Aristu, Glendu, Marleyho, Pana George, Doktora Whitea, Falka de Villierse, Lucy a Paula.. novou postavu Raphaela, samozřejmě dědečka Lucase..
A úplně na závěr ten nejdokonalejší z dokonalých - XEMERIUS!
Toho démona naprosto žeru.. ty jeho poznámky...! Já nejsem s chopna o něm napsat nic smyslupného. Prostě dokonalá postava; toho bych chtěl domů. Je to nejlepší postava z celé série, Kerstin Gierovou obdivuju, že dokázala stvořit něco někoho tak dokonalého! Mohla bych tu o Xemíkovi vzdychat do aleluja..
No, už končím.. nemohu jinak než takto:
Hodnocení:

100%

Nemesis Moriko
Ukázka:
"Možná jsi zapoměl, že chceme i jejich krev. A že jsi držel Lucy pistoli u hlavy, ne naopak," řekla jsem. "Neměla žádnou zbaň."
Mezi Gideonovým obočím se objevila vráska hněvu. "Gwendolyn, prosím tě, nebuď tak naivní. Přepadli nás ze zálohy - ať už to provedli jakkoli. Lucy a Paul měli ozbrojené posily, takže to bylo přinejmenším čtyři na jednoho!"
"Na dva!" vykřikla jsem. "Byla jsem tam taky!"
"Pět, když započítáme i lady Tilneyovou. Bez mojí pistole bychom teď možná byli mrtví. Přinejmenším by nám mohli násilím odebrat krev, protože právě proto tam byli. A ty bys s nimi chtěl mluvit?"
Kousla jsem se do rtu.
"Haló?" ozval se chrlič. "Myslí tu vůbec někdo na mě? Já do toho totiž vůbec nevidím!"
"Chápu, že jsi zmatená," řekl Gideon teď mnohem jemněji, ale se zjevnou povýšeností v hlase. "V uplynulých dvou dnech jsi toho zkrátka zažila a zjistila příliš mnoho. Jsi naprosto nepřipravená. Jak bys mohla rozumět, o co tu jde? Patříš domů a do postele. Takže pojď, ať to teď máme rychle za sebou." Znovu mě chytil za ruku a táhnul mě kupředu. "Já budu mluvit a ty potvrdíš moji historku, ok?"
"To už jsi dneska řekl přinejmenším dvacetkrát!" odvětila jsem podrážděne a zastavila se před mosaznou cedulkou s nápisem dámy.
"Můžete konec konců začít beze mně, musím totiž už od roku 1912 nutně na toaletu."
(přebal knihy; jinak strany 47-48)
O autorce:
K. GierKerstin Gierová (1966) začala s psaním románů pro ženy v době, kdy zůstala jako diplomovaná pedagožka víceméně bez práce. A měla úspěch: hned její prvotina Männer und andere Katastrophen byla zfilmována a rovněž její další romány se těší velké oblibě a získaly řadu cen.
Kerstin Gierová žije jako autorka na volné noze s manželem, synem, dvěma kočkami a třemi slepicemi na vesnici nedaleko Kolína nad Rýnem.
Studovala germanistiku, hudební vědu a anglistiku, nakonec však má diplom z psychologie komunikace. V roce 1995 začala psát romány pro ženy, které jsou v Německu velmi úspěšné. Do světa však prorazila teprve svou trilogií Drahokamy o lásce a cestování časem. Knihy již byly přeloženy do celé řady jazyků a chystá se i film na jejich motivy. Bydlí se svým mužem a synem v malé vesničce poblíž Bergisch Gladbachu.

ZDROJE:
obrázky: strejda Google
o autorce: www.databazeknih.cz
ukázka; anotace: přebal knihy
zdroje úryvků: kniha

Odkazy:

Žádné komentáře:

Okomentovat