neděle 19. října 2014

RC II Drahokamy - Rudá jako rubín

"Připravená, jestli jsi i ty."

Rudá jako rubín

Název: Rudá jako rubín (Láska nezná čas)
Original: Rubrinrot. Liebe geth durch alle Zeiten
Autor: Kerstin Gier
Přeložil: Tereza Pecková
Díl: 1.
Série: Drahokamy / Láska nezná čas
Nakladatelství: CooBoo (Albatros Media)
Rok vydání: 2012 /original 2009
Žánr: fantasy/sci-fi, romantika
Počet stran: 335
Hodnocení obálky: 10/10


Anotace:
Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem octne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největšim rodinným tajemstvím je ona sama. Zbýví jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem..
Kerstin Gierová nechává ožít ten nejkrásnější pocit na světě!
Příběh vás potěší, budete se smát a budete s hrdiny soucítit. Láska Gideona a Gwendolyn překračuje všechny hranice času!

O ději:
Gwenny Shepherdová, hlavní postava příběhu je (téměř) úplně obyčejná londýnská šestnáctka. Navštěvuje střední školu Saint Lennox, se svou nejlepší kamarádkou Leslie Hayovou říká učiteli Veverka a žije ve stínu své dokonalé sestřenice Charlotte Montroseové. Charlotte je nejen dokonalá ve všem co dělá a skvěle vypadá - ale taky zdědila speciální gen Montroseových, zvaný časocestovací. Charlotte navštěvuje "výuku mystérií"; učí se šermovat; jezdit na koni a svědomitě se připravuje na roli cestovatelky časem. Blíží se její iniciační skok..
a v tom se stane to, co nikdo nečekal. V čase neskočí Charlotte, ale Gwendolyn. Všechno je rázem vzhůru nohama. Ukáže se, že Gwennyina matka Grace změnila její datum narození na 8. října, aby si všichni mysleli že nepřipadá v úvahu, jako nositelka genu (12. a poslední cestovatelka časem = Rubín) - Charlotte se narodila ve strávný den, 7. října a tak všichni připravovali ji.
Dotoho Gwenn vlastně není tak úplně obyčejná, jak jsem nazačátku řekla, nejen kvůli genu, ale taky kvůli své schopnosti komunikovat s duchy, kteří zůstávají v tomto světě. Jako příklad můžeme použít Jamese Pimblebottoma; nabubřelého ducha z osmnáctého století, syna majitelů budovy, která je nyní školou Saint Lennox.

"Už zase jsi mluvila s tím výklenkem Gwendolyn, docela jasně jsem to viděl!"
"Jo, je to můj oblíbený výklenek Gordone, urazí se, když s ním nemluvím"

A pak na scénu přichází hlavní "problém". Problém jménem Gideon de Villiers. Je mu devatenáct a je to Diamant, 11. cestovatel časem. Je hezký, hrozně hezký, ale docela sarkastický a Gwenny vnímá jako nedospělou, povrchní a nepřipravenou holku, kterou pořád komenduje..


Můj názor:
Abych řekla pravdu, od knihy jsem čekala něco úplně jiného. Už z důvodu, že jsem si prostě myslela, že Gideon bude z minulosti, což podporovala ta věta "zamilovat se napříč časem". Taky jsem hodně slyšela o Xemeriusovi - a on se v tomhle díle bohužel neobjevuje.. Taky mě překvapila jedna docela zásadní věc a moje reakce na ni. V knize se totiž v podstatě nic nestalo (a zároveň se toho stalo hrozně moc). Vždy, když takovou knížku dočtu, jsem zklamaná, další díly nečtu a .. znáte to. Ale u téhle knížky jsem byla nadšená a navíc jsem zoufale potřebovala další díl! Všechno bylo dokonale popsané, zábavné, ...a prostě drahokamové!
Taky se mi hrozně líbilo, jak Leslie vyhledávala informace, ta její složka.. jé,,já chci taky takovou kámošku i s tou složkou!
No, když už jsem to načala, tak se podíváme na postavy..

Takže, vrhneme se rovnou na hlavní hrdinku Gwendolyn Shepherdovou. Gwenny mi byla opravdu sympatická, byla milá, hodná, obyčejná.. prostě sympaťačka každým coulem, myslím, že nejde si ji neoblíbit. Žije ve velkém domě v Londýně, společně se svou rodinou (matkou Grace, bratrem Nickem a sestrou Caroline) a o něco vzdálenější rodinou (lady Arista, teta Glenda, sestřenka Charlotte a prateta Maddy). Já bydlet s tak velkou (a otravnou) rodinou.. bych se zcvokla. Musím Gwen zatleskat, že to zvládá.
Dále samozřejmě druhý cestovatel časem, Gideon de Villiers. Ten mi od začátku připadal nepříjemný, slizký, namyšlený a sarkastický (to poslední beru jako kladnou vlastnost!), a ať si je hezký jak chce. Postupně jsem si ale i jeho dokázala oblíbit. Přecejen, taky neměl docela růžový život, ale o tom až v dalších dílech..
Poslední postava, která stojí za "obsáhlejší" zmínku je moje nejoblíbenější z celé série, tedy až po Xemeriusovi (ale jak už bylo zmíněno, ten v tomhle díle není). Touto postavou je Leslie Hayová, Gwendolynina nejlepší kamarádka, "detektivka", informátorka, a prostě nejlepší kámoška, jakou si člověk může přát. Byla mi sympatická jak vzhledově, tak povahově, a její příměr/symbol (Veverka by mě zabil) z třetího dílu - srdce nejde zlomit, protože je z marcipánu - je dokonalý.
Další postavy jsou Lucy a Paul, kteří se ukazují jen v prologu a epilogu a jinak se onich jen mluví, ty jsem si taky docela oblíbila, pak prateta Maddy, trošičku ujetá postarší věštkyně, tu jsem měla taky ráda, a překvapivě jsme si docela oblíbila i podivného "vlka" Falka de Villierse.
Jinak z ostatních postav tam jsou samozřejmě Whitman alias Veverka, Cynthia Daleová a Gordon Gelderman ze školy (některé ty poznámky dost pobavily), pan George, doktor White a Robert, samozřejmě Gwennina rodina (Aristu jsem moc nemusela a Glendu s Charlotte nesnášela!), madame Rossini.. a mnozí další. Tato kniha je naprosto úžasná a kdo ji ještě nečetl, měl by musí to okamžitě napravit!
Nazávěr bych se chtěla ještě věnovat obálce..
Obálka je skutečně nádherná a když se sundá přebal je snad ještě hezčí! Jedná se o originální německou obálku s českým textem. Když jsem tak pátrala po internetu, narazila jsem na tento odkaz, kde jsou téměr všechny "drahokamové" obálky! Některé jsou moc hezké, která se líbí vám?

No, jak už jsem říkala, kniha byla naprosto dokonalá! Takže nemohu jinak než...

Hodnocení:

100%

Nemesis Moriko

Ukázka:
Chtěla jsem zmizet za závěsem, ale ztuhla jsem uprostřed pohybu. To není možné! Ta dívka měla můj obličej. Dívala jsem se do svých vlastních vyděšených očí! Dívka byla stejně ohromená jako já, ale rychleji se vzpamatovala. S těžkým dechem jsem strčila hlavu zpátky za závěs. Kdo to byl? Taková podoba přece není možná. Musela jsem se prostě ještě jednou podívat.
"Co to bylo?" slyšela jsem chlapcův hlas.
"Nic!" řekla dívka. Byl to taky můj hlas?
"U okna."
"Nic tam není!"
"Může tam stát někdo za závěsem a odposlou.." věta končila překvapeným zvukem. Najednou bylo ticho. Co se to zas stalo? Aniž bych přemýšlela, odsunula jsem závěs stranou. Dívka, co vypadala jako já, přitiskla své rty na ústa toho kluka.
V žaludku mi najednou tancovali motýlci. Bylo divné pozorovat sebe samu při líbání. Bylo mi jasné, že ta holka toho kluka políbila jen proto, aby ho ode mne rozptýlila.
Motýlci v mém žalidku se proměnili v poletující ptáky a obraz líbajícího páru se mi rozplynul před očima. A pak jsem najednou stála ve třídě šesťáků a byla s nervy v koncích.
(přebal knihy; jinak strany 100-101)

O autorce:
K. GierKerstin Gierová (1966) začala s psaním románů pro ženy v době, kdy zůstala jako diplomovaná pedagožka víceméně bez práce. A měla úspěch: hned její prvotina Männer und andere Katastrophen byla zfilmována a rovněž její další romány se těší velké oblibě a získaly řadu cen.
Kerstin Gierová žije jako autorka na volné noze s manželem, synem, dvěma kočkami a třemi slepicemi na vesnici nedaleko Kolína nad Rýnem.
Studovala germanistiku, hudební vědu a anglistiku, nakonec však má diplom z psychologie komunikace. V roce 1995 začala psát romány pro ženy, které jsou v Německu velmi úspěšné. Do světa však prorazila teprve svou trilogií Drahokamy o lásce a cestování časem. Knihy již byly přeloženy do celé řady jazyků a chystá se i film na jejich motivy. Bydlí se svým mužem a synem v malé vesničce poblíž Bergisch Gladbachu.

Zdroje:
o autorce, autorčina fotografie, obálka knihy: www.databazeknih.cz
ukázka; anotace, informace o knize: přebal knihy


Odkazy:

Žádné komentáře:

Okomentovat